Tuesday, April 25, 2006

یادی از صادق هدایت

صادق هدایت سال 1309 فرانسه
زندگی من به نظرم همانقدر غیر طبیعی ، نا معلوم و باورنکردنی میاید که نقش روی قلمدانی که با آن مشغول نوشتن هستم . گویا یکنفر نقاش مجنون وسواسی روی جلد این قلمدان را کشیده . اغلب به این نقش که نگاه میکنم مثل اینست که بنظرم آشنا میاید . شاید برای همین نقش است که مینویسم . شاید همین نقش مرا وادار به نوشتن میکند . " صادق هدایت "
دیشب با دوستی انگلیسی در موردافکار و زندگی " صادق هدایت " کلی صحبت کردم ..جالب اینکه اون بیشتر از من در مورد هدایت و افکارش میدونست .. . داستان بوف کور رو تقریبا از بَر هست ! چندی پیش تتاتری در لندن بر اساس بوف کور اجرا شد که قبلا در موردش نوشتم ... هدایت تنها زیست و تنها مُرد ولی افکارش برای همیشه موند ... معمولا در اکثر سفر هام به پاریس به " پرلاشز " سری میزنم ... سالگرد وفات صادق هدایت چندی پیش بود و قرار هست که با دوستم به جلسه ای که برای بزرگداشت صادق هدایت و چند نویسنده دیگر غیر انگلیسی در هفته آینده در لندن برگزار میشه بروم ...باید برنامه جالبی باشه مخصوصا که تمام برگزار کنندگان نویسندگان گمنام اروپائی هستند . زندگینامه صادق هدایت . خوندن آثار صادق هدایت رو جدا به همه پیشنهاد میکنم . هدایت هم بسان فروغ فرخزاد بسیار جلوتر از زمانش می زیسته و این درد بزرگی است برای افرادی که متاسفانه در زمان خودشون زیاد درک و فهمیده نمیشن