Tuesday, October 26, 2004

ستم تاريخی بر عليه زنان

چندی پيش با خانمی ايرونی کلی بحث های داغ فرهنگی و اجتماعی در همه موارد داشتم و بحث به مسائل ازدواج و ..رسيد اين خانم 15 سال هست که ازداوج کرده از همون نوع زن های پُستی ! ايشون توسط مادر شوهرش در خيابون های تهران کشف شده و به آقای شوهر معرفی شده ! جالب بود که 2 فرزند 11 و 13 ساله ايشون که هر دو دختر هستند از افسردگی شديد رنج میبرند شنديدن حرفهای اين زن ايرونی پر مدعا و مثلا تحصيل کرده برام يکی از عجيب ترين محاوراتی بود که تا بحال با يک خانم داشتم ! تحجر فکری و سنتی افکار ايشون، باورکنيد گريه دار بود ... هنوز ايشون معتقد هستند که اگر شوهرش می فهميد که وی قبل از ازدواج با پسری دوست بوده " حق " داشته که همون روز برای " طلاق " اقدام بکنه ! متاسفانه با محدويتی هائی که برای دخترکانش بوجود آورده طفلک ها بسيار بی اعتماد و بی شخصيت بار اومدن ! هر دو هم به مدرسه دخترانه کاتوليک ها می روند ! که مبادا با پسرهای اروپائی قاطی بشن ! البته جالبتر ين موضوع پوشيدن لباسهای لختی اين خانم و آرايش آنچنانی است و ادعا می کنه که چون بعد از 15 سال زندگی شوهرش بهش مطمئن هست امروزها هر چی بخواهم می پوشم ولی 10 سال اول زندگی هميشه لباسهای پوشيده و بلند بر تن می کردم تا خاطر شوهرم از من "آسوده " باشه !!! وقتی خانمی خودش اين فرهنگ تحقير رو می پذيره من بيچاره بعنوان يک مرد چکاری می تونم برای اين تفکر بکنم ؟؟؟ مقاله ای در اينمورد پارسال نوشته بودم که می تونيد اينجا بخونيدش ومجبور شدم که آدرس وبلاگم رو به اين خانم بدهم هر چند که شک دارم اصلا بدونه اينترنت چی هست ! ايشون و آغای شوهر ! معتقد بودند که چون 2 تا دختر بچه دارن بهتره که پای اينتر نت به خونه اشون باز نشه ! توی مدرسه و جامعه به اندازه کافی بد اموزی هست !!!! باکره بودن و نبودن هر فردی به خودش مربوط هست و قصدم توهين به شخصی نيست ولی در قرن 21 و اونهم در اروپا چقدر اين افکار حقيرانه دل آزار و ستمگرانه هست . خوشحالم که فقط يکبار و بطور اتفاقی با اين زوج " روشنفکر "!?!? آشنا شدم و هر چقدر اصرار کردن که با هم رابطه داشته باشيم و .. گفتم که ازاين نوع تفکر " حالم به هم می خوره " و خوشبختانه " ما " هيچ نقطه مشترکی نداريم و حاضر نيستم وقتم رو حروم کنم و رابطه ای درست کنم که می دونم برايم عذاب اور هست ! بماند که کلی چرت و پرت پشت سر من به صاحبخونه گفتن و دلسوزی کردن که حيف از اين پسر به اين درس خونده ای و مودب و .. ..( هزاران هندوانه ديگه !!! ) حيف که خيلی انگليسی شده !!! طفلک زياد ايران نبوده و مثل بقيه مردهای ايرونی نيست !!!و ...