Thursday, September 23, 2004


PERSEPOLIS 2 : THE STORY OF A RETURN
جلد دوم کتاب پرسپوليس نوشته " مرجانه ساتراپی " رو ديشب تموم کردم . مثل کتاب اول بصورت تصويری هست که تمام نقاشی ها و ...کار خود مرجانه هست ... در مورد کتاب پرسپوليس پارسال نوشته بودم . اين کتاب ادامه قبلی است و از سن 16 سالگی و زندگی در اتريش هست تااونجا که پس از خيانت دوست پسرش و ضربه روحی شديدی که ميخوره همراه با مشکلات مالی و ... چند ماهی توی زمستون کشنده و سرد شهر " وين " تو ی پارکها می خوابه ... تصميم ميگره به ايران برگرده ...اتفاقهای ايران ... دستگيری های ممتد کميته در پارتی ها ... قبولی در دانشگاه تهران ...ازداوج در سن 21 سالگی !! و 3 سال بعدش جدائی ...عاقبت فشار های موجودجامعه به خانمهادر ايران ، مرجانه رو راهی ديار فرانسه ميکنه ولی اينبار خودش هم می دونه که تا پايات دوران حکومت ملا ها هرگز به ايران برنخواهد گشت ووو ...کتاب جالبی است .من اينهمه صداقت دختری ايرانی رو می ستايم ... ايکاش فضا و محيط مزخرفی که بهش ميگيم " سنت های ايرونی " اينقدر دست و پای دختر های ايرونی رو نمی بستند ... بايد اضافه کنم که از برخوردهای خوب پدر و مادر مرجانه هم بسيار خوشم اومد . خوندن اين کتاب روبه همه توصيه می کنم.
برای خريد کتاب ها به اينجا مراجعه کنيد