Monday, April 02, 2007

غیرت ایرونی و فیلم بی ارزش 300


فیلم 300 رو دیشب دیدم ...اصلا نمیدونم چرا اینقدر ایرونی ها شلوغ کردن برای این فیلم ... من اصولا علاقه ای به فیلم های جنگی اینچنینی که در انگلیسی به " War Epic " معروف هستند رو ندارم و هنوز هم فیلم های " The Gladiator " و " Troy " ندیده ا م به نظر م " 300 " فیلمی بی ارزش بدون هیچگونه پبغام مشخص برای تماشاچی بود ...من هیچ صحنه ای که دلیل بر نژاد پرستی و یا وحشیگری " پرشین " ها و یا حتی بقیه جنگجو ها ( اسپارتاس ) در فیلم باشه ندیدم ... کاشکی این جماعت چند هزار نفری ایرونی که رگ گردن هاشو بالا اومده ، این وقت و نیرو رو میگذاشتند برای اعتراض جدی به سنگسار زنان در ملا عام جلوی چشم هزاران کودک و بزرگسال ایرانی و هزاران نمونه دیگری که سند های واقعی و عینی " وحشی بودن دولت اسلامی ایران و بخشی از ایرونی ها " در قرن 21 هست "... به نظر من حتی ار لحاظ تکنیکی هم فیلم قشنگی نبود ! هنرپیشه نقش اول شاه اسپارتاس ها لهجه افربقای حنوبی داشت و زنش ( ملکه ) لهجه کامل امریکایئ ؟!؟ یعنی در هالیود کسی نبود که اصلیت یونانی داشته باشه ؟ و با اقلا بتونه ادای لهجه در بیاره ؟ پس هنر ، هنر مند و هنر پیشه در کجاست ؟ فیلمی بسیار ضعیف و بی اهمیت از لحاظ سینمایی و داستانی تقریبا تخیلی ... ولی نه نژادپرستی و توهین به " پرشین " ها ...باورکنید اگر اینهمه هوچی گری تبلیغاتی ایرونی ها نبود خیلی ها از قبیل خود من هرگز به دیدن این فیلم نمیرفتیم ! معادل فارسی این جمله رو نمیدونم " Even a bad publicity is a good publicity " ولی ایرونی هائی که در انترنت و بفیه مدیا تا تونستید جیغ و فریاد کردید متاسفانه با این کار باعث فروش یک فیلم بی ارزش شدید و فکر کنم که کمپانی سازنده بخاطر تبلیغات مجانی که برای فیلم کردید باید از همه شما ها تشکر بکنه ! !