Sunday, June 04, 2006

ملا " شیرین " هنوز به عبادت " خاتمی " مشغول هست !

مراسمی که توسط " Stop the War Coalition " برگذار شد به نظر من بیشترین هدفش تبریه کردن دولت ایران بود . اولین سخنران " Tony Benn " مرد نازنینی که هیچوقت از سخنانش خسته نمیشم بود که مثل همیشه با جنگ مخالفت کرد و با بیان تاریخچه ای از ایران و اشاره به " دکتر مصدق " و سرنگونی اش توسط امریکا و جایگزین کردن شاه شروع شد و د رخاتمه مخالفت خودش رو با دولت ملای های ایران اعلام کرد . پس از اون خانم " زیبا میر حسینی " که قبلا یک فیلم مستند در مورد " طلاق به سبک ایرانی " از ش دیده بودم شروع کرد به کلی آمار دادن از اوضاع زنان ... و در نهایت اینکه من چند روز پیش در ایران بودم و زنان ایرانی حجاب ندارند و کسی کاری با کسی نداره و زنان ما موفق هستند و ...و... البته همه اینها رو مدیون دولت ایران هستیم ! پس به ایران حمله نکنید ؟! مزخرفاتی که میگفت اندازه نداشت ! ... نمیدونم چرا وقتی یک از حاضران شعار داد که " شرم بر تو زیبا دروغگو " ( Shame on you liar ) اون مثل بید به خودش میلرزید ( بعدا معلوم شد وی از فعالین جنبش دانشجوئی در ایران بوده ) سخنران بعدی خانم " الهه رستمی " از اساتید دانشگاه در انگلستان بود که به زیبائی به مبارزه زنان درایران اشاره کرد و سرکوب رو کاملا توضیح داد . وی ضمن مخالفت با حمله به ایران گفت که دولت ایران سرکوبگر هست . پس از اون "Lindsey German " سخنانی ادا کرد که بسیار واقعی تر از مزخرف های بافته شده میر حسینی و عباد ی بود . در خاتمه ملا شیرین عبادی افاضاتی فرمود . حرف هائی بسیار کلیشه ای گاهی زیبا و گاهی سراسر غلو ! ایشون با حمایت تقریبا همه جانبه از دولت ایران گفت " مردم ما خواستار رفورم هستند و هیچ خشونتی رو قبول ندارن و اپوزیسون ما هم مسلح نیست ! ( لابد امثال خودش اپوزیسون ایران هستند ! ) یعنی این خانم خرفت نمی دونه که بیش از 150 هزار نفر از اعضا و حتی نوجوانان طرفداران اپوزیسون مسح و غیر مسلح رو همین دولت اسلامی طی 27 سال اخیر اعدام کرده ؟ البته برای اینکه زیادی به احمدی نژاد رو ندهند ایشون آرزو کردن که زندانیان سیاسی همگی آزاد بشوند ! در زمان خاتمی ملا شیرین فقط از زندانیانی که در امریکا بودند صحبت میکرد چون لابد در دوران ملا خاتمی اصلا زندانی سیاسی نداشیتم و قتل های زنجیره ای و بگیر و ببند های روزنامه نگاران هم که اصلا مسائل مهمی نبوده اند و نیستند !!!! حالا ایشون برای شاخ و شونه کشیدن برای احمقی نژاد یکباره یاد زندانیان سیاسی افتادن ! در طی سخنان 15 دقیقه ای 3 بار از خاتمی یاد کرد و معجزه هایش !؟!؟ در خاتمه هم نتیجه گیری کردند که مردم ایران بو یژه زنان ایران باید فقط " مبارزه قانونی " بکنند تا کم کم " شورای نگهبان " به خواسته ای مردم تن بدهد . نمیدونم ملا شیرین اسم اعتراضات گوناگون در ایران از جنبش دانشجویی تا خوزستان و اعتصابات اتحادیه کارگران و شورش های اخیر تبریز و ... چی می نامند ؟ لابد تغییری برای رفورم و برگرداندن خاتمی به مسند قدرت ؟!؟ خانه از پای بست ویران است و ملا شیرین در بند نقش ایوان هست ! ایشون که با کل نظام " ولایت فقیه " مشکل خاصی نداره چطور به خودش جرات میده که از بلندگوهای بین اللملی از جنایتکاران اسلامی دفاع بکنه ؟ من هم میدونم که جلسه برای محکومیت دولت ایران تشکیل نشده بود ولی قرار هم نبود ضمن مخالفت با سیاستها ی امریکا از ملا ها دفاع کنند !
برای چند نفر از مسئولین سایت ( که شخصا میشناسم ) " Stop the War Coalition " ای میلی فرستاده ام و مراتب اعتراض خودم رو اعلام کرده ام من با تمام توانم سعی خواهم کرد که نگذارم بار دیگر اینگونه فرصت طلبان از این تریبون استفاده بکنند !
! البته این سخنرانان آنچنانی به دعوت گروهی به نام " Action Iran " دعوت شده بودن که خود این گرو ه هم گویا فقط با حمله امریکا مخالفند و انگار دولت ایران واقعا دولتی مردمی است که مورد ظلم واقع شده ! دختر خانمی با لباس سنتی ایرونی و با تنبک آهنگ " Fever " رو اجرا کرد با صدای بسیار بد و ریتمی مزخرف بیشتر حاضرین میخندیدند ! بعد از گند زدن به موزیک ایرانی در لُس انجلیس چشمم به مثلا ترکیب ساز سنتی با شعر های غربی روشن ! گویا بعضی ها فکر میکند چون متفاوت هستند حتما جالب هستند ! برنامه ایشون چیزی شبیه مخلوط کردن " شله زرد " با " آش رشته " بود که اتفاقا هر دو رو بسیار دوست دارم ولی اگر مخلوط شوند نخواهم خورد !

عکس هائی از مراسم که مهرداد گرفته
Shirin Ebadi at Friends House in London, 2 June 2006