Monday, October 31, 2005

Halloween Weekend

هالوین امسال ، امروز - دوشنبه - هست ولی از روز جمعه مهمونی های هالوین امسال شروع شده . من هرساله یا خودم مهمونی می گیرم و یا حتما به جش هالوین میرم ! امسال هم شنبه شب ، در خونه عزیزانم و به کمک هم مهمونی مشترک گرفتیم ! به نظرم ، مهمونی بسیار خوبی برگذار شد ... از دَم در اسکلتی به همه خوش آمد میگفت ! قبل از رسیدن به اتاق پذیرا ئی ماسکی حالیت میکرد که کجا وارد شدی ! توی اتاق زندانبان هم داشتیم ! تار عنکبوت های گوشه طاقچه هم کمی ترسناک بود ! این آقا هم که گویا به تازگی کسی رو خورده بود و هنوز از دهنش خون می اومد ! درست بالای میز غذا خوری روحی سرگردان پَر می زد ! بساط رقص و آواز ارواح برپا بود ، توی آشپزخونه هم چند تا موجود عجیب و غریب بودند ! دراکولائی گریان وچند آدم ترسناک ! ... در کل جشن خیلی خوبی بود با کلی غذا های خوشمزه و مشروب های خوشمزه تر ! کدوی حلوائی تنبل هم طبق معمول همه سال بود ! امشب هم به پارتی کوچک تری میرم .
تا جائیکه من میدونم ، تاریخچه هالوین و مراسم هاش برمیگرده به عادت مردما نی که قبل از سال نو میلادی و روز 5 نوامبر ، شبی رو همگی دور هم جمع میشدند و با غذا و مشروب از مُردگانی که در اون سال فوت شده بودند پذیرائی میکردند و برای احساس همدردی با اون ها لباس های عجیب و غریب میپوشیدند . برای اینکه رو ح ها گم نشوند و راه رو پیدا کنند ! دم در خونه کدوی حلوائی بزرگ میگذاشتند و توش هم شمع روشن میکردند .
. البته این روزها هالوین بیشتر بهانه ای برای جشن و مهمونی و پارتی رفتن تبدیل شده
مثل چهار شنبه سوری در ایران ( نمیدونم هنوز هم این کار ها در ایران رسم هست یا نه ؟ ) بچه صورت هاشون رو نقاشی میکنند و به درب منازل میروند برای گرفتن شکلات ، پول ، آبنبات و ... معمولا شعر کوچکی میخونند که ترجیح بندش هست " ? Trick or Treat " حالا فکر کنید اگه وقتی در رو باز میکنید این 2 تا جلوتون سبز بشن !!