Thursday, July 07, 2005

انفجار در ايستگاه های قطار لندن

چندين انفجار با فاصله کمی در چند ايستگاه مهم مرکز شهر لندن ( سيتی ) نشان از حمله بزرگ تروريستی به شهر لندن هست . تمام قطار های زيرزمينی و اتوبوس های مرکز شهر بسته شده اند و امروز صبح شهر لندن چهره ديگری دارد . همه در حال تلفن زدن به همديگه و خبر سلامتی گرفتن هستند . برای اولين بار طی 12 سالی که تلفن موبايل دارم ، سرويس دهی خيلی از موبايل ها بهم ريخته . تا کنون بيش از 90 زخمی و 2 کشته گزارش شده که به احتمال زياد بر تعداد مجروحين و کشته شده ها اضافه خواهد شد .شهر حالات نيمه بسته گرفته و بيشتر ادارات در سيتی لندن تعطيل کرده اند و با نبود قطار و اتوبوس و هيچ وسيله نقليه ديگه بايد ساعتها پياده روی کرد تا به مقصد رسيد .در بيشتر پياده روها مثل تظاهرات جمعيت به هر سو ميروند . تمامی شواهد دال بر حمله گروه بنياد گرای اسلامی " القاعده " هست .روزهای غمگينی در پيش روست . خاطرات حمله به برجهای دوقلوی ، مرکز تجاری نيويورک در 11 سپتامبر سال 2001 داره زنده ميشه !
پی نوشت :
از صبح تا حالا بیش از 30 تا تلفن و تکست داشتم از چندین کشور و البته از لندن و بقیه شهر های انگلستان.دوستانم با نگرانی به من زنگ میزنند توی اینهمه سال تا حالا سیتی لندن رو به این ناامیدی و آشفته گی ندیده بودم . موبایلها دائم زنگ میزنند حال و روز همه خرابه سایه شوم مرگ و ترس بر سیتی لندن افتاده و احتمالا هم سیتی تا آخر این هفته نیمه باز خواهد بود . همش با تلفن به هم دلداری میدیم و منتظر خبر های بد تر و کشته شده های بیشتر هستیم . یکی از دوستانم که پزشک هست با گروه امداد به داخل ایستگاه قطار برای کمک به مجروحان رفته و از ظهر تا حالا هیچ کس خبری ازش نداره !
. منطق کور تروریست ها با هر اسم و نامی محکوم هست .هنوز انگشت اتهام به سوی گروه های بنیاد گرای اسلامی است . انگار در سایه شوم مذهب و خرافات فاجعه دیگری آفریدند تا جایشان در بهشت خیالی کمی بزرگتر شود !افسوس بر این همه تحجر فکری غار نشینان بی مغز و صد افسوس که قربانیان همیشه از انسانهای بیگناه هستند .