Friday, April 15, 2005

زندگی های ماشينی و دوستی های قرن 21 !

من از اون آدمهائی هستم که اکثر اوقاتم با دوستانم سپری ميشه ! تقريبا در تمام کشورها دوستانی دارم ... به نظرم از لحاظ تعداد و تنوع درمليت ، سن ، جنسيت و ... دوستانم انسان خوش شانسی هستم ... البته زندگی ماشينی و ُپر دغدغه امروزی فرصت زيادی برای اين رفت و آمدها و ديدارها نمی گذاره ! تازه من جزو کسانی هستم که اکثر اوقاتم بيرون از خونه سپری ميشه و طبعا توی فرصت های مناست دوستانی رو بنا به فراخور موقعيت و مکان زندگی و ... و ...می بينم ! ديروز داشتم توی کمد دنبال چيزی می گشتم که چند تا کادو ديدم ! تولد يکی از دوستانم 8 ماه دسامبر هست ! کادو ی تولدش و هديه کريسمس اش دست نخورده توی کمد لم دادن ! اين چند سال اخير داستان رد و بدل کردن کادوهای من و " Denys " جالب شده ! فاصله خونه من و دنيس فقط 6 مايل هست !!! هردو ماشين داريم .کلی خطوط مختلف قطار زير زمينی ، تاکسی، اتوبوس در اين مسير رفت و آمد می کنند ! اين مرد نازنين که به راحتی هم سن پدرم هست ، يکی از بهترين دوستان من هست ...درسته که در چند سال اخير زياد فرصت ديدار حضوری نداشتيم ولی خُب تلفن و اي ميل که هست ! همينکه می دونم اگر حتی ساعت 2 نيمه شب ازش کمکی بخواهم حتما در اولين فرصت خودش رو به من ميرسونه ، برام از 100 تا ديدار هر روزه بهتره ... مردی بسيار باهوش ، هنرمندی برجسته که در مجلل ترين سالن های لندن و شهر های ديگه کنسرت برگذار ميکنه ... معلم موسيقی پُر کار ، هنرمندی برجسته ولی بسيار فروتن و بالا تر از همه دوستی با محبت ! احتمالا امسال هم مثل چند سال پيش که هر دو کادو های تولد و کريسمس مون رو نگه داشتيم و يکجا تعويض کرديم ميشه ! واقعا از اين زندگی ماشينی امروزی ، فرصت های کم و دل مشغولی های گوناگون هر چقد بگم بازم کمه !