Monday, January 31, 2005

Zadie Smith نويسند ه کتابِ White Teeth


کتاب رمان " دندان سفيد " جزو پرفروشترين رمانها در جهان هست . شيوه نگارش نويسنده به قدری گيراست که تا آخر کتاب بيش از 500 صفحه ای داستان رو با علاقه دنبال کردم . اين کتاب پرفروش در سطح جهان ، چندين جايزه هم نصيب اين نويسنده جوان کرد. " زادی اسميت " متولد سال 1975 در محله ای در شمال لندن هست وی هنوز هم در همون محل زندگی ميکنه .لذت بردم از خوندن اين داستان باهيجانو اونهمه کراکتر های مختلف و جالب.
خريد کتاب از طريق اينتر نت




Monica Ali ِنويسنده کتاب Brick Lane

کتاب " Brick Lane " يکی ديگه از پرفروش ترين هاست داستان برگرفته از داستانهای واقعی " مهاجرين بنگلا دشی " به بريتانيا ست . در شرق لندن محله بزرگ به نام " Brick Lane " وجود داره که عمده ساکنان قديمی اش رو خانواده ای آسيائی و اکثر بنگالی تشکيل می هدند. روزهای يکشنبه هر هفته ، مارکت بسيار بزرگ و معروفی هم در اون محل هست .پارسال برای اولين بار بعد از اين همه سال زندگی در لندن ، هنگام چرع سواری با دوستانم يک ساعتی اونجا توقف کرديم . شکل و شمايل بازار - مارکت بسيار به همون بنگلادش وهند شبيه هست .اکثر بساطی ها روی زمين نشتسه اند و همه جور وسيله ای از نو و دست دوم و دست چندم اونجا پيدا ميشه .
کتاب " بريک لين " به زندگی زوج جوانی که اونجا زندگی کرده اند می پردازه .نوعروس پستی ( به روش زنهای پستی که از کشور ايران و بقيه ميدل ايست به اروپا می آيند) به لندن مياد . بعد از زرق و برق فرودگاه هيترو و ملاقات شوهرش ! برای اولين بار در فرودگاه ..با ماشين قراضه ای به محله فقير نشين شرق لندن " " می رسند . وضعيت مالی بد ونابسامان داماد اروپا نشين و ... اتفاقاتی که در زندگی اونها و جا افتادن در جامعه ای با فرهنگ و زبان و آداب و رسوم کاملا متفاوت باعث تخولات مثبتی در زندگی عروس جوان ميشه ... خوندن اين کتاب رو به هرکسی که امکانش رو داره پيشنهاد می کنم .
خريد کتاب از طريق اينتر نت .
اين نقشه تمام مارکت های بزرگ و قديمی لندن رو نشون ميده .اگر کسی به اين جور مارکتها علاقه داره اطلاعاتی کاملی در مورد همشون اينجا هست .



Iran and the rise of Reza shah نويسنده : سيروس قانی

چند وقتي هست که کلی به کتابهای تاريخی در مورد ايران علاقه من شده ام البته بيشترش مربوط به تاريخ معاصر هست . از کتابهائی که در مورد مصدق خوندم تا خاطرات " ثريا " يکی از همسران شاه ! سابق ايران .
کتاب " ايران و ظهور رضا شاه " تاريخچه سرنگونی سلسه قاجار و پيدايش قلدری بنام رضا خان رو بسيار دقيق و کامل توضيح ميده . نمی دونم ترجمه فارسی شده يا نه ولی به کسانی که به تاريخ معاصر ايران علاقه دارند ، خوندن اين کتاب رو توصيه می کنم .
خريد کتاب از طريق اينتر نت