Monday, October 18, 2004

جهانی ديگر ممکن است Another World is Possible
از روز 14 –17 اکتبر مراسم سوسيال فورم جهانی در لندن برگذار شد . مراسم با شرکت بيش از 30 هزار نفر از طرفداران صلح ، گروههای سوسياليستی و کمونيستی مختلف از اقصی نقاط جهان برگذار شد. گروه سوسيال فوروم ايرانی گزارشات کاملی نوشتند که مطمئنا از گزارشی که من بخوابم بنويسم بسيار بهتر هست .



برای من يکی از بهترين قسمتهای مراسم سخنرانی و ملاقات خانم دکتر آليدا گوارا ( دختر بزرگترين آيکن انقلابی قرن 20 ارنستو چه گوارا بود ) دختر چه گوارا در جمع سوسيال فورم جهانی در لندن سخنرانی پرشوری کرد که با استقبال بی نظيری مواجه شد.
Dr. Aleida Guevara
خانم دکتر آليدا گوارا، متولد و بزرگ شده کوبا، پزشگ متخصص اطفال و دختر "ارنستو چه گوارا" انقلابی بزرگ معاصر است. دکتر آليدا در مرکز پزشگی کودکان ويليام سولر در هاوانا مشغول بکار است. او درعين حال در کشورهای آنگولا و اکوادور و نيکاراگوئه بعنوان پزشگ انجام وظيفه کرده است. کتابی از او در دست انتشار است بنام: "چاوز، ونزوئلا و آمريکای لاتين جديد". دکتر آليدا گاهی بعنوان سفير دوستی کوبا به دعوت "انجمن دوستی کانادايی ها و کوبائی ها"، برای سخنرانی در زمينه های مختلف، سفرهايی را به کانادا انجام می دهد که در اين سفرها همواره مورد استقبال بسيار گرم کانادائی ها قرار می گيرد. دکتر آليدا گوارا از شخصيت بسيار جذاب ، خونگرم و خودمانی برخوردار است و بالاتر از همه، آنچنانکه از قلم روان و ساده او هم بر می آيد، دارای احساسات بسيار قوی در مورد مسائل و رنج انسانهاست.

عکسی از دوارن کودکی خانم آليدا به همراه پدرش . ممنون از دوست خوبم نويسنده وبلاگ چه گوارا که عکس رو برام فرستاده.


تظاهر کنندگان در لندن، خواستار خروج نيروهای نظامی از عراق شدند
London Demo was orgonazied by Stop the War Coalition

در روز يکشنبه عصر تظاهراتی با شرکت هزاران نفر بر عليه محکوميت و پايان جنگ عراق برگذار شد . سخنان " تونی بن " مثل هميشه پرشور بود و با تشويق همگانی مواجه شد وی در بخشی از سخنانش گفت : "جنگ عراق يک تهاجم مستوجب مجازات است که آمريکا آغاز کرد و بريتانيا از آن حمايت کرد. اين جنگ غيرقانونی و غير اخلاقی است و با موفقيت همراه نخواهد بود."
.من بارها و بارها در سخنرانی های مفيد " Tony Benn " شرکت کردم .ايکاش حزب کارگر انگليس هنوز چند نفر مثل " تونی بن " داشتند که مطمئن بودم در اون صورت حزب کارگر انگليس به دنباله رو سياست های جنگ افروزانه جورج بوش تبديل نمی شد . در طول مراسم تظاهرات که به کارناوالی بزرگ بيشتر شبيه بود ، گروههای مختلف مردم از مليت های مختلف حضور داشتند . شرکت انبوهی از جامعه مسلمانان مقيم بريتانيا در تظاهرات بسيار چشمگير بود . از کودکان خردسال، جوانان و افراد مسن از هر مليت و نژادی در تظاهرات بود .برای من اين بهترين نشانه همبستگی جهانی نيروهای طرفدار صلح بود.

برای ديدن عکسهای تظاهرات اينجا را کليک کنيد

اين مجسمه 3 متری کارهنرمند دانمارکی بود که به مراسم لندن آورده بود

Survival of the Fattest

So speaks Justitia - western goddess of justice

I'm sitting on the back of a man
He is sinking under the burden
I would do anything to help him
Except stepping down from his back