Friday, November 21, 2003

تظاهرات برقراری صلح


تظاهرات برقراری صلح بر عيله حضور " جورج بوش " ديروز با شرکت 250.000 تن در لندن برگذارشد. در شهرهای ديگه هم تظاهرات بر پا شده بود.در ساعت 2 بعدازظهر
من بهمراه چندين دوست به محل شروع تظاهرات که همون دانشگاه سابقم بود رفتيم . کم کم بقيه دوستان هم اومدن . روبروی دانشگاه UCL مملو از جمعيت بود و پليسها هم در رفت و آمد . پليسهای اسب سوار هم وروديهای منتهی به کاخ ملکه رو بسته بودند .هليکوپترهای پليس هم از تمام مراسم فيلم برداری ميکردن ، تا بحال اينهمه پليس و نيروی نظامی در انگلستان نديده بودم گويا برای حمايت و دفاع از جون بزرگترين تروريست قرن { بوش } مجبور شدن اينهمه نيرو به ميدون بيارن ! پس از طی مسافتی تقريبا طولانی به Trafalgar Square رسيديم که به جشن و کارناوالی بيشتر شبيه بود . طبق معمول همه تظاهراتهای سابق دور تا دور ميدون گروههای مختلف بساط چيده بودند.
. توی ميدون مردی که فکر کنم مست بود لخت شده بود و توی اون سرما داشت در يکی از حوضهای آب ميرقصيد !
شعار اصلی " گمشو بوش " و " بوش تروريست شماره 1 " بود . مجسمه بلند 6 متری از جورج بوش درست کرده بودند که پس از سخنرانيها در ميان شعار مرگ بر بوش به زمين کشيده شد که با هلهله و شادی جمعيت روبرو شد . در طول مسير هم نمايشهای مختلفی برپا بود . اين 2 گروه هم درست مقابل ساختمان بی بی سی اينتر ناشنال آکسيون گذاشته بودن. حضور جمعيتی با اين زيادی برای تظاهرات وسط هفته { پنجشنبه } تا بحال در تاريخ انگلستان سابقه نداشته .
دوست امريکائی من که در تظاهرات شرکت کرده بود، پرچم خونين امريکا رو بهمراه همسرش حمل ميکرد و همش می گفتن ما امريکائيها از داشتن رئيس جمهور قاتل شرمسار هستيم . دوستان هنرمند ديگه ام هم اين تی شرتها رو طراحی کرده بودن که کلی هم فروختند ! بهرحال جورج بوش امروز با کلی کنفی و شرمساری راهی واشنگتن شد . آلبوم کاملی از عکسهای تظاهرات از سايت جنگ خبر.