Wednesday, August 06, 2003

The Story of an Iranian Childhood پرسپوليس Persepolis
چندی پيش بطور اتفاقی توی کتا ب فروشی در پاريس اين کتا ب رو ديدم البته به زبان فرانسه بود ... با اينکه مدتهاست کتاب فرانسوی نخوندم ولی بازم قصد داشتم بخرم ، با خيال خودم با يک تير 2 نشون می زدم و مجبور ميشدم که فرانسه تقريبا به فراموشی سپرده شده رو هم کمی تمرين کنم . از شانس بد من آخرين نسخه موجود در کتاب فروشی بود . گفتند ما برات سفارش ميدهيم ! منهم که فرداش داشتم بر ميگشتم لندن و فرصت کافی نداشتم مجبور شدم صرفنظر کنم . تا اينکه امروز در يکی از کتاب فروشی گرديهای تقريبا هر روزه ! به نسخه ترجمه شده به زبان انگليسی اش برخوردم. هر کسی ميتونه اين کتاب رو تهيه کنه باور کنيد جزو بهترين هائی است که در اين زمينه وجود داره . تمام کتاب بصورت مصور هست .نويسنده و نقاش تمام کتاب خانم " مرجانه ساتراپی " ايرانی مقيم فرانسه.موضوع کتاب در مورد زندگی کودکان بعد از انقلاب 57 و تضاد محيط خانه و اجتماع ، حجاب اجباری دختران ، اعدام ، جنگ ايران و عراق و مهاجرتها ...بقيه مسائلی که ذهن کنجکاو کودکان ايرانی رو مشغول کرده بود و اکثرا هيچ جواب قانع کننده ای هم نبود . من که ياد اون دوران افتادم و مسائلی که آنروزها درگيريش بودم !