Wednesday, June 11, 2003


كوي دانشگاه تهران در اميرآباد شمالي در محاصره نيروهاي سركوبگر و مردم تهران به ياري دانشجويان شتافته اند


از ديروز (سه شنبه 20 خرداد) كه خبر تظاهرات دانشجويان در كوي دانشگاه و محاصره كوي دانشگاه به وسيله نيروهاي سرگوبگر رژيم در سراسر تهران پخش شد، زنان و مردان شرافتمند تهران همراه با خانواده هاي دانشجويان به ياري دانشجويان شتافتند و به سمت كوي دانشگاه حركت كردند.
دولت خاتمي مي خواهد با جلو انداختن امتحانات دانشجويان مانع تمركز دانشجويان در كوي دانشگاه گردد تا دانشجويان نتوانند سالگرد قيام 18 تير را برگزار كنند.
اين حركت عظيم كه موجب ترس و وحشت استبداد مذهبي حاكم بر كشور ما گرديده تا بامداد امروز هنوز ادامه دارد.
نيروهاي سركوبگر رژيم اطراف كوي دانشگاه، تمامي خيابانهاي منتهي به دانشگاه تهران، خيابانهاي اطراف پارك لاله تا تقاطع خيابان كارگر و از طرف خيابان فاطمي تا خيابان كردستان و تمامي راههاي منتهي به كوي دانشگاه را در محاصره قرار داده اند.
زنان و مردان ايران زمين با شعارهاي خود، تنفر و انزجار خود را از نظام استبدادي – مذهبي ولايت فقيه اعلام مي كنند. شماری از شعارها : خاتمی ، دروغگو دروغگو –
زندانی سياسی آزاد بايد گردد – مرگ بر خامنه ای - طالبان حيا کن ، سلطنت رو رها کن !مرگ بر استبداد –– آزادی انديشه با ريش و پشم نميشه !
بگفته شاهدان عينی بسياری از مردم ، حتی سالمندان به حما يت از دانشجويان در محل حاضر شده و به صفوف تطاهرات پيوسته اند.
تظاهراتي كه از ساعت 8 و 30 دقيقه سه شنبه شب در كوي دانشگاه شروع شد، يك ساعت بعد به خيابان اميرآباد كشيده شد. چند مغازه و بانک در در خيابان اميرآباد مورد حمله تظاهرکنندگان قرار گرفت.تظاهرات به تدريج با پيوستن مردم عادي، خانواده ها گسترده شد و از حالت دانشجوئي وصنفي خارج شد و شكل سياسي به خود گرفت و تظاهركنندگان، كه شمارشان هزارها گزارش شد، عليه سران جمهوري اسلامي شعار هاي تند دادند. از بعد از نيمه شب، با پيوستن شماري بيشتر از مردم اين تظاهرات به بزرگراه آل احمد و كوي گيشا كشيده شد. نيروهاي انتظامي، گاردويژه و عناصر سركوبگر موسوم به لباس شخصي به ضرب و شتم مردم پرداختند و متقابلا از سوي مردم نيز به طرف آنها سنگ پراني شد.

عکسهای تظاهرات ديشب از سايت ديدگاه

1
2
3
4

دور نيست ، دير نيست ، روز رستاخيزخلق ...